(rendezte Robert Luketic, 2001, illetve Charles Herman-Wurmfeld, 2003)
Öt Disney-hercegnőfilmben nincsen ennyi rózsaszín habos cukiság, úgyhogy kislányoknak isteni – éppen ezért ajánlom fiúknak is. A női egyenjogúság új fejezetéhez érkeztünk, uraim, legfeljebb tíz év és a szőke nős viccek rasszistának fognak számítani. Az utolsó szőke nős vicc – Elle Woods. Őbelőle lehet megtanulni, milyen világban fogunk élni ezután, éppen azért, mert ő még a régiből került ki, de már az újat mutatja. Aki ma gyerek, már akkor lesz felnőtt, amikor a köznapi lányok olyanok lesznek, mint Elle. És kezdenie kell velük valamit. Szóval ez a film tankönyv is, szőkenőológiai. És mellesleg egy állati jó film.
Elle Woodsnál szőkébb és rózsaszínűbb senki nem lehet, de látni kell, hogy ő egyszerre önmaga és önmaga paródiája. A legbutuskább szőke, aki valaha rózsaszínbe bújt – és a legveszélyesebb azoknak, akik alábecsülik. Néhány éve írtam egy regényt, amiben egy szőke lány, aki ráadásul még gyerek, a történelem legnagyobb feltalálója lesz. Doktor Szöszi is valami ilyesmi. Sokkal több esze van, mint amit hinnénk tőle, és hihetetlen szerencséje is.
(rendezte Karey Kirkpatrick, 2009)
Képzeletbeli barátja sok gyereknek van. Apukája is. De ezek ritkán találkoznak. Kétféle apuka van. Az egyik sokat foglalkozik a gyerekével, a másikat folyton a munkája köti le. Evan Danielsont teljesen leköti a munkája, a buta felnőtt dolgai, és egyáltalán nem ér rá a kislányával foglalkozni. Egészen addig, amíg véletlenül ki nem derül, hogy a kislánya képzeletbeli barátai a részvénypiac és a befektetési üzletág fantasztikus tehetségű szakértői, akik olyan tanácsokat adnak, amikkel a cég jövedelmező üzleteket köt, Evan pedig jó pontokat szerez a főnökeinél.
Három hercegnő – az egyiknek sárkánya is van – és egy királynő, akik csak képzeletben léteznek, nem a legjobb társaság egy jó nevű üzletembernek, aki elsősorban azért tarthatja meg az állását, mert bíznak benne. Igaz, hogy amíg ez a bizalom fennáll, addig senkit nem érdekel, honnan szerzi a tanácsait, csak legyenek jók.
Evanből az üzleti megszállottsága egyik napról a másikra fantasztikus apukát, azután dilist csinál, aki kizárólag Seholországból várja a válaszokat a befektetési kérdésekre, és nem tudja elképzelni, hogy eljuthatna oda a kislánya kabalatakarója nélkül is. De magához tér, egy pillanatra megint józan üzletember lesz belőle, aztán apa.
A film különlegessége, amit akkor is el kell mondanom, ha lelövök egy meglepetést, hogy van benne egy képzeletbeli ország, hercegnők, királynő és sárkány, de ezek semmiféle formában nem láthatók. Nincs számítógépes grafika, régimódi rajz, nem játsszák el színészek Seholország lakóit, Evan és Olivia magában ugrál, szaladgál és forog a szobában, a nézőnek ugyanúgy el kell képzelnie Seholországot, mint nekik. S ez így sokkal hatásosabb, mint bármilyen grafikus ábrázolás, ez adja meg a film lényegét.