Upload failed. Maybe wrong permissions?

User Tools

Site Tools




Tehénfar és lósegg az egyetemes kultúrtörténetben

Át kell írni az útikönyveket: már nincs fagyitehén a Bazilika előtt. Hívő honfitársaink elszállították máshová (a tehenet, nem a Bazilikát), zavarván Krisztusnak a bazilikaablakon kitekintő szolgáit. Nem olvasták Jolsvai András bölcs sorait, hanem megfogták és vitték. Csak úgy az orruk után, erre mentek, arra mentek, valaki közben pénzdarabot dobált, és amikor tehénfej jött ki, akkor megálltak és letették. Közben valaki a hátuk mögött gyorsan odaépítette az SZDSZ-székházat.
  Én pedig elgondolkodom a tehenen. Mú. Fagyitehén a Bazilika előtt, seggel Isten háza felé? Mú? Hát Szegeden a Jogtudományi Kar működhet úgy, hogy az ablakon kitekintve egy ló seggére látni? Nyihaha? A szegedi Dugonics tér ősrégóta „a ló fara” névre hallgat, az emberek nem a Dugonics téren adnak egymásnak találkát, hanem a ló faránál. Nyihaha. Ja, hogy az világháborús emlékmű? Attól még lósegg!
  Mintha leértékelődött volna a tehenek szerepe a kultúrtörténetben. (Mú.) Nem is oly rég a Commodore Világ nemzeti állata volt, Kis Ghetto söröző tehenekkel rajzolta tele a lapot, néha több volt a söröző tehen, mint a valódi tartalom, és senki se szólt egy büdös szót se, legfeljebb hogy mú. A plébános se szólt. Monty Pythonék katapultból lőtték ki a tehenet, és senki se szólt, legfeljebb a tehen mondta, hogy múúúúúúúúúúúúú… Ma már Hérát is elvonszolnák a Bazilika elől, mert tehenszemű volt, még ha nincs is a seggébe falapocska dugva. (Mú.) Jézus Krisztus nevében, aki… vajon milyen állatot is láthatott elsőként életében, amikor egy betlehemi istállóban megszületett?
  (Mú.)

»»»»»»