Upload failed. Maybe wrong permissions?

User Tools

Site Tools




Rubik.LAttilaD.org


  A Rubik.LAttilaD.org online 3·3-as Rubik-kocka a LAttilaD.orgon. Alkalmas feladványok készítésére és megfejtésére, kockaműveletek dokumentálására és hasonlókra. Statikus képeket generál és a kocka állapotát az URL-ben tárolja, ezért a kocka állapota linkként felhasználható, elküldhető, könyvjelzővé tehető.
  dddddd" border=0 align="left"Viszont a használata nehezebb, mint a jobb oldali kockáé. Ezt AnimCube-nak hívják és Josef Jelinek készítette, akinek ICube programja – egy cseppet kibővítve – a Rubik.LAttilaD.org képanyagát szolgáltatja.
  A programot legalább 1360 képpont szélességű képernyőre terveztem.

Használati utasítás a Rubik.LAttilaD.orghoz

A kocka állapotát nyolc kép mutatja, mindegyik sarok felől nézve mutatunk egy képet. A képek alatt a nevük van, ami két betűből áll: előbb a felső, majd a bal oldali oldal betűjele. Például PS az a nézet, ahol felül a piros, balról a sárga (jobbról pedig a kék) oldal látszik. A színek betűjelei: piros, sárga, kék, zöld, narancs, fehér. A képek alatti szövegdobozok és feladatuk:
  Parancsok: Ide írhatjuk a kockának adandó parancsokat. Az OK gombra a parancsok végrehajtódnak és megkapjuk a forgatások eredményét. Minden lépés egy sorban jelenik meg, nyolc képen.
  Történet: Itt jelennek meg a korábbi parancsok. Ha a kocka megkeverése után ezt töröljük, nem lehet többé kideríteni, hogyan kevertük meg.
  Kockarajz: Itt van mind a hat oldal leírása. Ha átírjuk, bármilyen állapotú kockát megkaphatunk. Ha töröljük és OK-t nyomunk, megkapjuk a rendezett kockát.
  Színek: A hat szín leírását tartalmazza. Megváltoztatható, de a betűjelek nem változnak.

Parancsok

A kockát kétféleképpen forgathatjuk: abszolút vagy relatív nézetben. Abszolút nézetben a forgatandó oldalt a színének betűjelével határozzuk meg, amit a forgatás iránya követ (e = az óramutató szerint, i = az óramutatóval ellenkezően, u = 180 fokos fordulat). Ezt b betű követheti, ami a belső réteg forgatását jelenti. Például se a sárga oldal elforgatása, ki a kék oldalé. Ez az alapértelmezés.
  Relatív nézetre úgy kapcsolhatunk, hogy a parancsok között megadunk egy kettőspontot és a nézet betűjelét, például :sf a sárga–fehér nézetre kapcsol. Ezután a színek helyett a következő betűket használhatjuk: fenti, lenti, szemközti, túlsó, keleti, nyugati oldal. Például se a szemközti oldal, vagyis SF nézetben a fehér.
  Relatív nézetről egy kettősponttal kapcsolhatunk vissza abszolútba. Utána közvetlenül állhat a következő forgatási parancs.
  Ismétlődő forgatássorokat írhatunk a következőképpen: (4)kusu. A zárójelbe tett szám az ismétlések száma, ennyiszer kell megismételni a forgatásokat a pontig.

Kockarajz

A kocka állapotának leírásához a színek betűjeleit használjuk. Előbb egy oldal betűjét adjuk meg, majd kettőspont után kilenc betűvel az oldal tartalmát, végül egy vesszőt. Az oldal tartalmát ebben a sorrendben írjuk le:
  123
  456
  789
  A felső sor a sárga, kék, zöld és narancs oldalon az, amelyik a piros oldal felé néz. A piros és a fehér oldalon az a felső sor, amelyik a sárga oldal felé néz.


Láng Attila D., 2010.1.14.

! AnimCube ICube LAttilaD.org programjaim Rubik-kocka számtech

GenezisÍgy készült a Rubik

Hozzászólások

Hozzászólás írása. Wikiszintaxis használható: